W 84 odcinku pojawia się tajemniczy gość TeamSpeakUser, jak również znany i lubiany Razer z Rozgrywki, co powoduje że poziom heheszkowania i podśmiechujek jest bardzo wysoki, jeśli nie zbyt wysoki. Obalamy mit, omawiamy konferencję Microsoftu i doskonale się bawimy.
Japoński serial z fracuskim dubbingiem emitowany w polskiej telewizji którego tytułu nie mógł sobie przypomnieć Simplex:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ordy
Wstęp/Społeczność
[00:00:00] – Przywitanie. Nowy niespodziewany gość: TeamSpeakUser.
[00:01:50] – Wyjaśnienie pochodzenia zwrotu “goły jak święty turecki”
00:03:20 – Pogromcy mitów. Czy brak SSD w konsolach wstrzymywał rozwój gier?
00:13:41 – Podziękowania dla użytkownika Karolu za Starlinka
Newsy VR
00:14:47 – Po co Simplex wstał w sobotę o 7 rano?
00:16:55 – Polskie grupy FB i portale o VR: yeseyessee.pl i vrpolska.eu.
00:23:31 – Z “The Walking Dead Onslaught” wycięto kluczowy ficzur. Polecamy też TWD: Saints and Sinners.
00:26:48 – Dygresja o ilości miejsca do VR, fail Simplexa w VR
00:31:23 – Oculus Quest dostaje kolejne aktualizacje i funkcje.
00:35:32 – Wyciekły rendery nowego Questa, zabraknie ważnej funkcji? Razer wymyślił mu doskonałą nazwę.
00:43:16 – Niedziałający skrót do robienia screenshotów na Queście. Razer opowiada jak nieodpowiedzialnie ma rozmieszczone “latarnie” od Vive.
00:46:24 – Rant na klatkaż w Deadly Premonition 2. Simplex wyjaśnia Razerowi czym różni się klatkaż od klatkarza.
00:51:50 – Prezentacja Microsoftu. Halo Infinite, memy z Craigiem. Michał i Razer nie są fanami Halo.
00:57:14 – Razer czeka na S.T.A.L.K.E.R.-a 2, podoba nam się arstyle Dusk Falls, Michał czeka na Grounded. Ori 2 osłabił Simplexa
01:03:06 – Simplex ekscytuje się Psychonauts 2. Frapuje nas podwójny świat w Medium. Dygresja o lokalizacjach i materiale Klocucha o pierwszej Mafii.
01:10:11 – 120 klatek na konsolach – SIŁA. Michałowi podobał się Darktide, czyli Halle Berry w bikini.
01:15:15 – Czy w nowym Fable będzie dobra fizyka pojazdów? Załamka Simplexa w związku z CrossfireX.
01:17:32 – Simplex gra w MW2 Campaign Remaster i ja pierdykam! Offtop w offtopie. Nikt nie jara się Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition.
01:22:06 – Simplex wspomina edukacyjny japoński serial animowany którego tytułu nie pamięta.
Gry VR
01:23:56 – Gra Vertigo zrobiona przez 17 latka dostała remaster, a właściwie remake. Offtop o cenach remasterów.
01:30:29 – Michał opowiada o Pavlov VR. Jak przetłumaczyć Mexican Stand-off? Simplex wspomina o Onward. Michał jest straight edge.
01:40:10 – Czy Michał jest bogolem czy biedakiem? Zamieszanie z terminami coop, PvE, PvP, TDM. Złe doświadczenia Simplexa z grami które nie obsługują kontrolerów Indexa.
01:47:13 – In Death Unchained, Questowa wersja gry zrobiona przez polskie studio Superbright (Simplex wyżebrał promki).
01:57:52 – Michał bije Simplexa. W grze Audica. Simplex bardzo mocno poleca tę grę.
02:11:55 – Wrażenia z dema Paper Beast w które Michał i Maciek nie zagrali. Simplexowi nawet ich nie żal.
02:19:40 – Zbliżamy się do końca, nie ma szans na odcinek dłuższy niż ostatnia Rozgrywka. Razer roztapia serce Simplexa chwaląc jego rozpiski.
02:23:13 – Razer ma pomysł spotkania się “w realu” i nagrania odcinka w trójkę. Może uda się zrealizować.
02:25:35 – Jeden zabawny fakt na koniec, który ostatecznie nie okazał się taki zabawny.
02:27:29 – koniec, ale może nie do końca…
Komplet odnośników na każdą okazję
MP3: https://mkwadratpodcast.pl/podcast/MKwadrat_84.mp3
RSS: https://mkwadratpodcast.pl/feed/podcast
Spotify: https://open.spotify.com/show/7e5OdT8bnLmvCahOfo4jNG
iTunes: https://podcasts.apple.com/ca/podcast/m2-podcast/id1082742315
Grupa na FB: https://www.facebook.com/groups/mkwadratpodcast/
Twitter: https://twitter.com/mkwadratpodcast
Email: kontakt@mkwadratpodcast.pl
Patronite: https://patronite.pl/mkwadrat
PayPal: simplex@g.pl
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCXKW9Oixey3hHQ4g5o4OaDg/
Subskrybuj Apple Podcasts | Spotify | RSS | Subskrybuj
Dzięki za ilustrację, moim zdaniem warto posłuchać choćby dla okładki 🙂
Chyba jednak posłucham tego odcinka, bo dzięki rozpisce przypomniałem sobie ile tam było śmiechów, chociażby „Michał jest straight edge”, ” czym różni się klatkaż od klatkarza” albo „Czy Michał jest bogolem czy biedakiem” xD
A tu fota moich „nieodpowiedzialnie rozmieszczonych latarni od Vive”:
https://uploads.disquscdn.com/images/1000ab2ff10f4d22993e7a91a6f2f10e577989bfc5f7b9d2f3883cf96248148d.jpg
Na serio mam nadzieję, że słuchacze chociaż w połowie będą mieli taki ubaw jak my 🙂
Było dobrze!
Różnica między HDD a najtanszym ssd na sata jest kolosalna w Windowsie, w grach też bardzo duża ale zależy od gry.
Gdy 500GB kosztuje ok 200zl to już nawet ubóstwo przestaje być wymówka. Nie używanie ssd to autosabotaż i robienie sobie kuku. Uświadomicie sobie to gdy zaczniecie używać ssd do gier 🙂
We współczesnych grach AAA nie ma czegoś takiego jak załadowanie się całej mapy. Dane są bez przerwy ładowane (i usuwane) z dysku do pamięci RAM. SSD to nie tylko czasy ładowania, to również minimalizacja przycinek podczas doładowywania się assetów, tekstur, itp.
Skróty myślowe w dyskusji w internecie to zło 😛
Przepraszam że wracam do tej dyskusji, ale mam wymówkę 😉 Na Digital Foundry jest porównanie działania gier na PS4 z HDD i SSD. Oprócz różnic w czasach ładowania, pokazują też przypadki kiedy na HDD tekstury się nie zdążą doczytać w pełenj jakości i są przez to bardzo rozmyte, a na SSD ten problem nie występuje.
https://www.youtube.com/watch?v=E07IM_bArGQ
A konsole nawet nie były projektowane pod SSD, więc na PC różnica jest jeszcze większa.
Na dysku za 369 byłoby tak samo, bo wąskim gardłem jest magistrala konsoli.
Ja sam mam dysk nvme i póki co nie ma różnicy w porównaniu do dysku sata. Obawiam się że zanim różnica w grach zacznie być zauważalna minie kilka lat. Nie zapominaj, że przez jakiś czas po premierze nextgenów będzie okres przejściowy w którym praktycznie wszyscy wydawcy third party będą nadal wydawać gry na PS4/Xboxa bo to rynek ponad 150 milionów konsol, a posiadaczy nextgenów przez pierwsze lata będzie 10-20% tego. No i developerzy muszą też brać pod uwagę fakt że wielu użytkowników PC nie ma nawet dysku ssd, a co dopiero nvme.
Jestem przekonany że jeszcze przez kilka lat nie będzie dużej różnicy między Sata a nvme na PC (tym bardziej że obecne chipsety intela nadal nie mają PCI-E 4.0 który będzie w konsolach). Do mementu kiedy wszystkie gry będą pisane już tylko na nextgeny. Więc moim zdaniem nie zostałbyś z ręką w nocniku 🙂
Końcówka klucza o którym mowa w odcinku:
3GQQY-K9GAK-3WWPM
Dawno się tak nie uśmiałem 😀
To duże osiągnięcie, że przy tych wszystkich śmieszkach podcast utrzymał merytorycznye poziom,
Wiency takich odcinków!
Dzięki, pojawił się też głos krytyki, ale widzę, że pozytywnego fidbeku jest więcej 🙂
Powiem tak, jest Maciek zwany Michałem jest impreza 😉 . Dawno się tak nie uśmiałem. Bardzo fajny odcinek tylko jakoś tak mało o konfie M$ było. Rozmowa o Audice zachęciła mnie do sprawdzenia i poprawienia kilku wyników w BSa. Ja nie wiem jak wy kręcicie te wyniki.
@Razermail:disqus Chcesz tę klawierkę bo jakoś temat umarł…
Zdradzę Ci wielki sekret jak wyciagnąć takie wyniki: