MKwadrat #79 – Postapo Hybryda

Witamy w kolejnym odcinku! Staramy się rozmawiać trochę więcej o grach ale nie końca nam to wychodzi. Mamy nadzieję, że tego nie słychać, ale z powodu problemów technicznych został on złożony z trzech części, wielkie podziękowania dla Dominika. Kto zgadnie w którym miejscu była druga, zamaskowana przerwa w nagrywaniu?
pre-BAJOPy: To Square Enix poprosił Deck Nine o zrobienie prequela do Life is Strange a nie odwrotnie. W SOCOMie głos podkładał Roman Polko, a nie Gromosław Czempiński.

00:00:00 – Powitanie, follow-up do utraty danych, nudzenie o backupach.
00:06:39 – List od słuchacza dla zmyłki nazwanego czytelnikiem, bo został czytelnikiem Starego Forum Poly.
00:14:37 – Forumowa gra roku 2000 i 2001. Numer 2 was zaskoczy!
00:29:28 – Jak nie dyskutować w internecie. Forum>Facebook.
00:41:59 – Dominika cały czas przerywa, a AMD wypuściło nowe procesory.
00:44:17 – (VR) Rysław gościem Wonzia w podcaście Nvidii poświeconemu VR.
00:48:12 – (VR) Recenzja Half-Life Alyx na portalu PurePC. Jak działa Oculus Quest na PC po kablu?
00:56:37 – (VR) Mody do Half Life Alyx – mapa Crash Course który… crashuje. Świetna sprzedaż Half-Life Alyx.
01:00:56 – (VR) Ponad 100 gier VR osiągnęło przychód powyżej 1 mln dolarów. Polygamia.pl pisze pozytywnie o VR.
01:06:21 – (PSVR) Na PSVR pojawiają się dwie warte uwagi pozycje.
01:10:47 – (Quest) Plotki o następcy Questa. Nie zgadniecie w jaki sposób Simplex rozbudował Frankenquesta.
01:16:46 – Rzekomy “next-gen gameplay” na prezentacji Microsoftu.
01:20:24 – Dominik nie kupuje nowych gier więc gra w dwa starocie w 4K i zachwyca się grafiką, a Simplex potakuje.
01:28:12 – (gry) Minecraft RTX i DLSS 2.0 – kącik sponsorowany przez polski oddział Nvidii, sklep X-Kom oraz Rysława 😉
01:32:11 – Dominik chce raytracingu we flipperach, w tle słychać suszarkę żony Simpleksa.
01:41:25 – (gry) Fury Unleashed – polski indyk który wyszedł z Early Access i jest idealną grą na Switcha. Polecamy.
01:56:05 – (gry) Streets of Rage 4 w Gamepassie. Dominik poleca serię The Room – najnowsza część jest w VR!
02:01:34 – Próbowaliśmy zacząć rozmowę o Life is Strange Before the Storm, ale się nie udało.
02:07:41 – (gry) Faktycznie rozmawiamy o Life is Strange Before the Storm
02:26:23 – “jedna drobna uwaga” Dominika prowadzi do 20 minutowej dygresji o lokalizacji gier.
02:46:23 – Jak Hollow Knight złamał Dominikowi serce. Wraca dyskusja o graniu bez poradnika.
03:03:46 – Usiłujemy zakończyć, ale zajmuje nam to ponad 10 minut. Wiecie czym jest Wstęga Möbiusa?

MP3: https://mkwadratpodcast.pl/podcast/MKwadrat_79.mp3
RSS: https://mkwadratpodcast.pl/feed/podcast
Spotify: https://open.spotify.com/show/7e5OdT8bnLmvCahOfo4jNG
iTunes: https://podcasts.apple.com/ca/podcast/m2-podcast/id1082742315
Grupa na FB: https://www.facebook.com/groups/mkwadratpodcast/
Twitter: https://twitter.com/mkwadratpodcast
Email: kontakt@mkwadratpodcast.pl
Patronite: https://patronite.pl/mkwadrat
PayPal: simplex@g.pl
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCXKW9Oixey3hHQ4g5o4OaDg/

14 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  1. 1. za mało technologii.
    2. wy to macie jakaś czarną dziurę w głowach z tymi tytułami gier na literkę xD.
    3. O wiele lepiej Simplexowi bez leków.
    4. Dominik nie polecał Fury Unleashed jak go miał na GPD Win, on namawiał ludzi na swoją religie i to podstępem! O zobacz to takie fajne małe cacko jest komputerem, a wiesz co jest najlepsze w tym? Że tu jest taka genialna gierka z ludkiem w komiksie od polaków! No choć zobacz, pograj, podpisz cyrograf na dusze xD. Pierwszy raz człowieka widzę na oczy i czuję się na spotkaniu u scientologów. Nie no żart ale serio promowanie robił tej grze mocne i to bardziej niż się do tego przyznaje ;-).
    5. Kwestia tłumaczeń i języka systemu bierze się z faktu obniżania standardu do najmniejszego czynnika, czyli ludzi którzy serio tego dubingu i tłumaczenia potrzebują a to ma zwiększyć im wygodę i minimalizować wysiłek w cieszeniu się dedykowanym produktem.
    Co do kwestii jednej wersji językowej (czyt. polski bez angielskiego czy inny wariant) to bierze się z kwestii dystrybucji i praktyk sprowadzania gier z Czech i Słowacji gdzie często gry miały także polski. Wydawcy dość mocno cierpieli na tych praktykach (stąd nawet ten kod na Steam bez polskiego) gdzie zaniżano sprzedaż na jednym rynku czyniąc lokalizacje nie opłacalną, co było bardzo negatywne w przypadku prawie że masowych ilości zakupowanych przez koników, zarabiających na różnicy w cenach i walutach. Do tej pory przecież ludzie kupują kody z Rosji z VPN bo jest taniej, a takie praktyki pozwalają ratować lokalnych dystrybutorów i ogółem platformy. Pomimo miłości Polaków do Nintendo oni dalej nie inwestują w nasz rynek bo nie przynosimy im wystarczających zysków i to samo było z Xboxem za czasów 360, a wszelkie polskie wersje wynikały tylko i wyłącznie z dobrej woli naszych dystrybutorów, których ciężka praca i baza fanów pomogła sprawić że doczekaliśmy się polskiego sklepu cyfrowego i ogółem odgórnego wsparcia rynku, co było bardzo dobrym pomysłem szczególnie w erze kontrolerów ruchowych, które były u nas hitem (PS Move i Kinect naprawdę przyniosły duże zyski z naszego kraju, co widać po tym że większość tytułów były lokalizowane – szczególnie u Sony).

  2. w foloł apie do bakapu – kontynuujac temat kopii zapasowych
    Przypominajcie temat regularnie, dzięki wam po roku przerwy zaktualizowałem kopie zapasowe na dyskach w szufladzie 🙂 Mam też jakieś kopie w sieci, ale szczerze mówiąc średnio się sprawują, raczej stawiam na kilka lokalnych kopii (jedna poza domem).

    Przyłączam się do krytyki twarzoksiązki, dla mnie jako narzędzie do dyskusji jest bardzo ułomne. Wszystko toczy się w jakimś okienku zajmującym 1/20 ekranu, prawie nic nie widać, trzeba rozwijać. Jak ktoś cos powiedział jakiś czas temu to właściwie nie do odnalezienia… Uczestniczę w kilku forach tematycznych i te najlepsze trzymają się świetnie. Każde takie forum to skarbnica wiedzy, z wewnętrzną wyszukiwarką, albo przez google można zazwyczaj wszystko znaleźć.

    Podcast Nvidii to normalny podcast, dostępny w apkach podcastowych. A nieznajomość Wonzia to jak nieznajomość JP2 😛
    Wonziu, były redaktor GOLa, występuje głównie w podcaście KrokietKast.

    Darmowy Epikowy Kingdom Come śmiga bezproblemowo na GeForce Now. Polecam.

  3. Mega baity xD

    Nie wiem czy gdybym was nie znał to bym was słuchał, ale na szczęście was znam i bardzo lubię słuchać tych chaotycznych dyskusji pełnych niespodziewanych dygresji i wynurzeń na losowe tematy 😀 Słuchając M2 mam wrażenie uczestnictwa w luźnych zakulisowych rozmowach, gdzie często na antenie bez problemu nagle zaczynacie omawiać rzeczy które teoretycznie trzeba było ustalić wcześniej poza anteną 🙂 Ale dzięki temu na nagraniu panuje naturalna i autentyczna atmosfera, szczególnie gdy ktoś przez kilkanaście sekund zaczyna się na głos zastanawiać co w ogóle chciał powiedzieć i czy to co mówi ma w ogóle jakiś sens 😀 Uwielbiam 😀

    Kingdom Come jest super, ale nawet na RTX2070 są spadki klatek w kilku miejscach (miasta itp), chyba po prostu wina słabej optymalizacji. Ale i tak polecam, trochę drewniana (w sumie to średniowiecze), ale naprawdę niesamowita przygoda (opowiadałem o niej na Rozgrywce 206 bo dopiero teraz grałem).

    • A ja właśnie miałem napisać, że wydaje mi się że jak Panowie za bardzo starają się trzymać wyznaczonego tematu to powstrzymują się przed większymi/dłuższymi dygresjami co z kolei skutkuje takim „chaosem”. Mam wrażenie że gdy rozmawiają naturalnie drążąc jakiś temat czy też skacząc po tematach to rozmowa płynie i bardzo bardzo przyjemnie się tego słucha. Ogólnie więcej luzu Panowie i dobra robota.

      Dużo osób pisze że jest od Grysława a ja przekornie napiszę że jestem od Rozgrywki i Razera 🙂 Chociaż Grysław też do was przekonywał.

      @Razermail:disqus Pozdrowienia dla Twojej/mojej/naszej żony. Już nie pamiętam czy na „dogrywce z widzami” ustaliliśmy jak to w końcu jest, Ale jeżeli Twoja małżonka jest z Listopada to chyba musimy się spotkać 😉

      Pozdrawiam

      Edit:
      Ja nie wiem o co chodzi z tym szybkim mówieniem Simplexa. Nigdy nie miałem problemu ze zrozumieniem go. Może to dlatego że sam mówię dosyć szybko.

      Ja też nie lubię korzystać z „opisów przejść” gry. Chyba że szukam jakiejś znajdźki/pierdoły po przejściu fabuły/pierwszy raz gry i gdy to sprawia mi to problem, to po prostu szkoda mi czasu i sprawdzam na necie, bo tak jak Simplex mówi czas to bardzo cenna waluta, zwłaszcza przy dwójce dzieci.

      • Haha pamiętam, „moja” jest z Lutego, ale za to ja jestem z Listopada 😛

        Jak dla kogoś Simplex jest za szybki to sobie może spowolnić odtwarzanie w apce (np w Pocket Casts). Tylko wtedy jest ryzyko że Dominik będzie brzmiał jak pijany 😀

        • Uff czyli to jednak nie ta sama 🙂 Ale dogrywka była epicka i czułem się prawie jakbym z Wami nagrywał podcast 🙂 Czyli skorpion jesteś? Mam ja szczęście do skorpionów. Nie zwracam na to uwagi ale jak żona, córka, syn i pies jest skorpionem to można oszaleć 😉

          Simplex mówi dla mnie spoko nigdy nie mam z tym problemu (w sensie szybkości).

  4. Z małym poślizgiem, ale wreszcie udało posłuchać całego odcinka od „deski to deski”.
    Dużo tematów, jak zawsze pierwsza klasa materiał o VR, ciężko byłoby mi znaleźć tyle informacji nawet gdybym sam googlał. Ponadto tzw. publicystyka to coś co według mnie oddziela was od innych podcastów gdzie jest kupa recenzji i faktów, które można znaleźć w zasadzie wszędzie.

    Najważniejsze, że chemia między prowadzącymi dalej jest i nawet problemy techniczne nie przeszkodziły mi czerpać przyjemność z słuchania.
    Opisy dalej na propsie, tak trzymać!

    PS. Simplexa lubię nawet „po narkotykach” 😛

  5. Grammar nazi mam we krwi, więc będzie trudno.
    Nie wiem jak to się dzieje ale ja prawie nie mam czasu na granie, nawet Ori nie skończyłem. Nie potrafię racjonalnie wytłumaczyć tego fenomenu. Co do promek, to kiepsko idzie, wyslalem zapytanie o wersję steamową The Persistence i nie dostałem odpowiedzi. Autor Virtual Desktop również mnie zignorował. Więc na AAA chyba nie ma co liczyć. Zresztą nie mam sumienia wyłudzać promek mając olbrzymią hałdę hańby której i tak nie mam czasu ograć, więc promek też nie będe miał czasu ograć.

  6. Dzień dobry,
    1. Niepotrzebnie tak to odbierasz Dominiku, że coś na forum się zdezaktualizuje. Jak świetnie zauważył Simplex, użytkownicy czytają temat od ostatniego nieprzeczytanego postu więc raczej nikła szansa na to, że przeoczą Twojego posta. Poza tym, nie jest tych postów nie wiadomo jak dużo, to nie jakiś pclab gdzie w ciągu godziny temat zyskuje 3 strony. Śmiało się udzielaj w wolnej chwili i dyskutuj z resztą.
    2. Tak potwierdzam, że takie zapiski wspominane w 24 minucie prowadzę od ok. 15 lat, od prawie 4 lat w cywilizowanej, googlesheetowej formie (wcześniej MS Access i zwykła kartka papieru 🙂 ).
    3. Dorczenzo bardziej można kojarzyć z dawnych lat arhn.eu bo był bardzo bliskim współpracownikiem i dalej się tam udziela chociażby na Gramytatywnie.
    4. W kwestii VR to ja czekam na sezon po koronawirusie i wjeżdżam w Oculusa jak w masło bo ceny powinny się ustabilizować. Naprawdę nie mogę się doczekać aż ogram HL: Alyx i masę innych gier. Mam tylko nadzieję, że nie będzie problemu z graniem w tym hełmie w okularach bo na Pixel Heaven 2017 okulary mi się nie mieściły w goglach, oby teraz to było poprawione.
    5. Mam RTX 2070, ale niestety nie mam Minecrafta aczkolwiek przyznaję, że Ray Tracing w nim wygląda wspaniale. Ogólnie po zobaczeniu tego efektu na własne oczy w Deliver Us the Moon stałem się jego fanem i ogromnie się jaram tą technologią.
    6. Też miałem Minecrafta jak był jeszcze w Early Access na długo przed oficjalną premierą. Grałem z ekipą, mieliśmy swój serwer, własną wioskę i różne budowle jak muzeum, piramidę czy chatkę drwala. Wspaniała gra, szkoda, że zapomniałem danych do konta i gra mi całkowicie przepadła bo bym pograł teraz. 🙁
    7. GROM-em można było grać w MoH: Warfighter czym gra bardzo się szczyciła. 😉
    8. W Heavy Rain też mi się wydaje, że była opcja wczytania checkpointa i powtórzenia sekwencji albo powtórzenia rozdziału od razu. Tego na pewno nie było w Until Dawn i tam musiałeś żyć ze swoimi decyzjami do końca. Chyba, że zacząłeś od nowa.
    9. Ja to szanuję Dominika za to, że zawsze jak zaczyna jakąś grę to stara się wycisnąć z niej wszystko. Pamiętam jak mówił mi o Viewtiful Joe i jak małymi kroczkami zmierza ku końcowi. Teraz opowieść o Hollow Knight przypomniała mi tę rozmowę i czuć było, że Dominik jest strasznie tym zajarany. Tak trzymaj!

    Na końcu taka łyżka dziegciu ode mnie: sporo chaosu w odcinku. Zapewne sporo go przez Discorda, ale w takim razie powinniście przerwać nagrywanie wcześniej i spróbować nagrać później/wykorzystując inny program do komunikacji. Druga sprawa to wcinanie się rozmówcy w słowa. Jedna osoba mówi, zaraz druga się wcina z dygresją, pierwsza już zapomina o czym mówiła, druga oddaje głos pierwszej żeby kontynuowała. No starajcie się żeby to było płynne, żeby wyglądało jak dyskusja bo słuchając to momentami przez ten chaos ja już nie pamiętałem co było mówione 10 czy 15 minut temu. Przy LiS: BtS świetnie to widać, że brakuje momentami tej płynności przez co nawet ja jako słuchacz gubi wątek.

    Aha, w sprawie kodów to przygotujcie sobie wcześniej nazwy gier bo tam był taki pierdolnik, że mi by się nie chciało tego odszyfrowywać. 😀 Pomysł super tylko wykonanie poprawcie.

    Spokojny Simplex to jest miód na moje uszy. <3

    Pozdrawiam Was serdecznie,

    Rudy_Rydz