MKwadrat #83 – Iron Man dla biedaków

Witajcie w kolejnym odcinku, tym razem udało się dołączyć Michałowi i prawie udało się Marcinowi. W odcinku sporo newsów VRowych, jak również rozmawiamy o grach “naleśnikowych”. Pojawił się też pierwszy BAJOP z prawdziwego zdarzenia!
Link do “Not now, Phelps”: youtu.be/72VXMjO14oc
Link do preordera HP Reverb G2: https://bestware.com/en/hp-reverb-g2.html

Wstęp/Społeczność
0:00:00 – Wstęp, Marcin kupił Questa, Dominik chciałby móc używać VR w wannie ( ͡° ͜ʖ ͡°).
0:04:02 – BAJOP od Fredosława. Dzięki! Dokończenie tematu dwuznacznych podtytułów Ratchet and Clank.
0:06:30 – Na forum już 17 posiadaczy Questa, w tym Netor. Trudne questy w Rec Room na Queście.
Newsy VR
0:08:59 – Twórcy L.A. Noire VR tworzą dla Rockstara grę AAA w VR. Dreams dostanie wsparcie dla PSVR.
0:16:08 – Gogle HP Reverb G2 zapowiadają się bardzo ciekawie i mają ludzką cenę.
0:26:00 – Nowe aktualizacje oprogramowania Questa, w tym polecenia głosowe.
0:26:49 – Kolejne porty gier na Questa: Onward, Layers of Fear, Invisible Hours, In Death: Unchained.
0:32:56 – Facebook kupił następne studio – Ready at Dawn (tak, to ci od Order 1886).
0:36:05 – Simplex pozdrawia Razera i Dahmana. SteamVR dostał długo oczekiwaną funkcję.
0:40:26 – Facebook prowadzi badania nad upscalowaniem obrazu oraz miniaturyzacją gogli VR.
0:47:51 – Mod VR dla Outer Wilds i ciekawa historia z tym związana.
Gry
0:55:37 – Krótko o Deliver Us The Moon, wrócimy gdy(jeśli) Dominik skończy.
1:01:22 – Michał grał w TESO.
1:13:37 – I w No Man’s Sky też grał, ale nie w VR, gdyż…
1:34:30 – Łamiąca wiadomość: Na Questa wyjdzie port VR gry Return to Castle Wolfenstein.
1:36:13 – Michał opowiada o Mortal Kombat XI Aftermath.
1:55:10 – Spóźnione wrażenia z dema Iron Man VR. Dominik też miał zagrać a wyszło jak zwykle.
1:59:47 – Simplex nadal poleca Audicę (nie wóz). Michał poleca Pistol Whip. Wspominamy też o Audioshield.
Sprzęt
2:07:52 – Dominik testował chiński wynalazek New PocketGo.
Gry mobilne
2:27:52 – Tyrada Dominka o mobilnej grze Bladebound zostaje brutalnie przerwana przez…
2:35:20 – Szybkie zakończenie.

Komplet odnośników na każdą okazję

MP3: https://mkwadratpodcast.pl/podcast/MKwadrat_83.mp3
RSS: https://mkwadratpodcast.pl/feed/podcast
Spotify: https://open.spotify.com/show/7e5OdT8bnLmvCahOfo4jNG
iTunes: https://podcasts.apple.com/ca/podcast/m2-podcast/id1082742315
Grupa na FB: https://www.facebook.com/groups/mkwadratpodcast/
Twitter: https://twitter.com/mkwadratpodcast
Email: kontakt@mkwadratpodcast.pl
Patronite: https://patronite.pl/mkwadrat
PayPal: simplex@g.pl
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCXKW9Oixey3hHQ4g5o4OaDg/

13 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  1. No na razie w drodze do pracy udało mi się przesłuchać część o VR ( powrót z pracy – przesłucham kolejną część). Kilka spostrzeżeń:

    – co do BAJOP – współczesna broń potrafi wystrzelić również pod wodą… więc nie wiem skąd aż takie przestarzałe poglądy u Ciebie simplex 😉 https://youtu.be/cp5gdUHFGIQ?t=162

    – co do Invisible Hours – nie wspomniałeś najważniejszego – że tam możesz sterować czasem w czasie oglądania całego teatrzyku… czyli możesz cofnąć się do początku całej historii/sceny i puścić sobie „teatrzyk” obserwując wszystko z zupełnie innej perspektywy – dla mnie pomysł po prostu GENIALNY. Jedna z bardziej innowacyjnych gier ostatnich lat. Zdecydowanie polecam!

    – do do zaprezentowanego przez FB upscalowania obrazu – WCIĄŻ uważam że to nie będzie tak genialnie działało jak na zaprezentowanym przykładzie. Co prawda jeszcze nie przebrnąłem przez ten dokument (brak czasu na tak pokaźną lekturę) ale logika podpowiada mi że tego czego mój biologiczny mózg nie jest w stanie zrobić tego również sztuczna cząstka sieci neuronowej nie będzie w stanie zrobić. Dodatkowo zawsze przy wnioskowaniu z poprzednich klatek pojawia się problem niedostatku danych przy zmianie sceny – i to już jest dealbreaker tutaj. Co więcej – myślę że w zaprezentowanym przykładzie sieć neuronowa była uczona pod ten przykład – dlatego to tak fajnie im tam wyszło.

    – co do Outer Wilds – widzę trochę sobie pomieszałeś kto i co pisał w tym wątku: https://stareforumpoly.pl/threads/gry-pc-bez-wsparcia-vr-mody-vr.1288/ Linka do githuba podałeś TY i przez ciebie autor mod’a zainteresował się tematem 🙂 A pozytywną opinię o modzie dałem ja po tym jak brat mnie przekonał do zakupu gry i wypróbowania w VR 🙂

    – co do FB na VR – co prawda nie ma jeszcze nic na Questa (a Facebook Horizon nie wydaje mi się aby miał jakieś odniesienie do realnego serwisu Facebook’a) ale jest przecież aplikacja na Rift’a gdzie można postować na Facebook’a, przeglądać jakieś zdjęcia 3D z Facebooka i coś tam jeszcze… nie pamiętam wszystkich funkcji. Nazywa się to Facebook Spaces: https://www.oculus.com/experiences/rift/1036793313023466/?locale=pl_PL

    • Sam mówiłem w tym odcinku że można strzelać pod wodą, nie ma potrzeby dalej kopać leżącego 😉

      W Invisible Hours jeszcze nie grałem, dlatego zapomniałem wspomnieć o tej mechanice, dzięki za uzupełnienie.

      Jeśli chodzi o upscalowanie to w Death Stranding na PC dzięki DLSS 2.0 obraz upscalowany z 1080p do 4K wygląda lepiej niż natywne 4K. Słownie: lepiej. „Logika” podpowiada, że to niemożliwe, prawda? 😉 Dlatego ja nie będę udawał mądrzejszego niż jestem i nie będę snuł przypuszczeń nie mając wystarczającej wiedzy z tej dziedziny. Nie zdziwię się jeśli faktycznie im się to uda, ale nie zdziwię się też, jeśli się nie uda.

      Kliknij w linka do Facebook Spaces który mi przesłałes i przeczytaj pierwsze zdanie z opisu 😉

      • Co do upscalingu do 4K – jestem w stanie w to uwierzyć ponieważ dodawanie detali bazując na pewnych wyuczonych schematach ma faktyczny sens i takie algorytmy są wykorzystywane w upscalingu zdjęć już od pewnego czasu.

        Odnośnie Facebook Spaces – no to mnie mocno zaskoczyłeś… bo wydawało mi się że jeszcze nie tak dawno to odpalałem. Najwidoczniej czas biegnie u mnie za szybko 🙁

        Invisible Hours – zdecydowanie polecam. Super gra.

  2. Odcinek znowu na poziomie. Zawsze się cieszę jak jest więcej niż dwóch rozmówców. Niusy, publicystyka i żąrty jak zawsze na poziomie. Całości po prostu słucha się przyjemnie 🙂

  3. Konsolka o której chyba myśli Dominik to ANBERNIC RG350 (Retro Game 350) – https://www.aliexpress.com/item/4000112234837.html. Najbardziej polecana z zeszłego roku. Te same bebechy co Pocket Go V2, ale do tego dwa niezłe analogi.
    Pojawiły się też w ostatnich miesiącach zauważalnie mocniejsze konstrukcje na innych czipach, na których działają bez problemy gry z Dreamcasta czy N64, ale mają one swoje wady, np. model RK2020 nie ma wgranego żadnego oprogramowania (samemu trzeba wgrać nawet firmware), są średnio wykonane jakościowo itd.
    dobry przegląd tego rynku daje strona https://retrododo.com/

    Sam się zainteresowałem tematem z powodu Grysławowego Andrzeja i jego zajawki.

  4. Super odcinek Panowie! Każdy z rozmówców wniósł coś wartościowego do podcastu.
    PS. : Jak ja uwielbiam te chwile zażenowania (nie wiem czy to odpowiednie określenie ale lepsze mi nie przychodzi do głowy) Simplexa 😉

  5. Słucham odcinka i jestem właśnie przy „Deliver Us The Moon” i muszę napisać, że Simplex trochę na wyrost się czepia przesyłania energii. Księżyc zawsze jest zwrócony jedną stroną w kierunku Ziemi (są drobne odchyłki ale to już pomińmy), stąd też określenie „Ciemna strona Księżyca”, ponieważ z Ziemi nigdy nie jej nie zobaczymy. Można też przyjąć, że w świecie gry może być kilka urządzeń odbiorczych na Ziemi, ponieważ ta zwrócona bywa różnymi stronami w kierunku Księżyca, natomiast nasz naturalny satelita już nie.

    • Księżyc zawsze jest zwrócony jedną stroną w kierunku Ziemi (…) stąd też określenie „Ciemna strona Księżyca”, ponieważ z Ziemi nigdy nie jej nie zobaczymy

      Jeśli dobrze to rozumiem, to wg NASA nie jest tak jak piszesz:

      Misconception
      The same half of the Moon is in darkness all the time-i.e. that there is a dark side of the Moon.

      Reality
      The Moon has no side that is constantly dark; the front and back are alternately lit as the Moon rotates. Far side is a more accurate term.

      Źródło: https://moon.nasa.gov/about/misconceptions/

      • Ok, ale Twoje źródło i mój opis się nie wykluczają. Jak spojrzysz na
        Księżyc z Ziemi to zawsze widzisz (mniej więcej) jego jedną stronę.
        Księżyc (z tego co pamiętam w wyniku oddziaływań grawitacji) zawsze
        jest zwrócony jedną stronę w kierunku Ziemi. Polecam rzucić okiem na
        symulacje ruchu Księżyca względem Ziemi, film lub obraz potrafi wyjaśnić
        więcej niż tysiąc słów 😉

        • https://www.benchmark.pl/aktualnosci/niewidoczna-strona-ksiezyca-ciekawostki-eksploracja-chiny.html
          Wiem, że źródło takie sobie, ale trochę lepiej jest to wytłumaczone niż ja próbuje napisać 😉

          „Obieg Księżyca wokół Ziemi trwa około 29,5 dnia. Tyle samo zajmuje jego obrót wokół własnej osi. Z tego powodu w kierunku Ziemi zwrócona jest stale prawie ta sama część Księżyca. Prawie, bo ze względu na libracje, czyli pewne zmiany położenia osi obrotu, jesteśmy w stanie dostrzec z Ziemi około 59% powierzchni Księżyca. W danej chwili oczywiście widzimy 50%, ale nie zawsze jest to ta sama połowa.”